WOS
15.06.
Witam. Skończyliśmy materiał! Czas na powtórzenie. Możecie korzystać z waszych książek lub ze strony : http://www.epodreczniki.pl/
PM
08. - 10.06.
Witam. Skończyliśmy materiał! Czas na powtórzenie. Możecie korzystać z waszych książek lub ze strony : http://www.epodreczniki.pl/
PM
01. - 05.06.
Witam serdecznie. We wtorek podam wam link do dwóch nowych lekcji on-line . Proszę śledzić komunikaty na stronie szkoły.
Informacje w pliku webinary (klik)
PM
25. - 29.05.
Witam serdecznie. W tym tygodniu znów dwie lekcje on-line we współpracy z wolontariuszami projektu Bakcyl. Według ustalonego harmonogramu.
Zachęcam nadal do udziału w kolejnym konkursie :
http://bakcyl.wib.org.pl/konkurs-przygoda-z-krzyzowka/
Do zdobycie – oprócz wiedzy- 500 złotych!!
OCENY : Niedługo poznacie oceny przewidywane. Przypominam, że przedmiotowy system oceniania z historii nie uległ zmianie. Ocena za sprawdzianu i odpowiedzi ustnej jest ważniejsza od zadań i referatów. Jeśli ktoś miał np. ze sprawdzianu 1 lub 2 a zadań zdalnych ( na które macie nielimitowany czas ) 5,5 niech nie spodziewa się oceny bardzo dobrej bez poprawy. Jak wiecie poprawa jest możliwa albo telefonicznie lub też od 1 VI w szkole na konsultacjach ; JEŻELI BĘDZIECIE TEGO CHCIELI.
Czekam pod adresem : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pozostaje z wyrazami szacunku: dr Piotr Marecik 507025598
18. - 22.05.
Witam serdecznie. Pierwszy temat to „Cyberbezpieczeństwo” , druga lekcja to „Jak Internet kształtuje Twoje poglądy i opinie”. Poszukajcie tych tematów na stronach internetowych.
22 maja w godz.. 10 - 10.45 odbędzie się lekcja on-line . Procedura :
By uczestniczyć w wydarzeniu uczniowie w dniu 22 maja o godzinie 09:55 (5 minut przed planową godziną lekcji) wchodzą na poniższy link i wpisują ID pokoju (należy poczekać na uruchomienie wydarzenia przez organizatora o zaplanowanej godzinie w danym dniu).
https://clickmeeting.com/pl/join-webinar
ID pokoju: 378-976-246
W kolejnym kroku wymagane jest wpisanie imienia i adresu email (adresy nie są zbierane i przechowywane)
Zachęcam nadal do udziału w kolejnym konkursie :
http://bakcyl.wib.org.pl/konkurs-przygoda-z-krzyzowka/
Do zdobycie – oprócz wiedzy- 500 złotych!!
OCENY : Niedługo poznacie oceny przewidywane. Przypominam, że przedmiotowy system oceniania z historii nie uległ zmianie. Ocena za sprawdzianu i odpowiedzi ustnej jest ważniejsza od zadań i referatów. Jeśli ktoś miał np. ze sprawdzianu 1 lub 2 a zadań zdalnych ( na które macie nielimitowany czas ) 5,5 niech nie spodziewa się oceny bardzo dobrej bez poprawy. Jak wiecie poprawa jest możliwa albo telefonicznie lub też od 1 VI w szkole na konsultacjach ; JEŻELI BĘDZIECIE TEGO CHCIELI.
Czekam pod adresem : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pozostaje z wyrazami szacunku: dr Piotr Marecik 507025598
11. - 15.05.
Witam serdecznie. Pierwszy temat to „Twoje pieniądze” , druga lekcja to „Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni”. Poszukajcie tych tematów na stronach internetowych. W przyszłym tygodniu odbędzie się lekcja on-line programu Bakcyl z tych zagadnień.
Zachęcam do udziału w kolejnym konkursie :
http://bakcyl.wib.org.pl/konkurs-przygoda-z-krzyzowka/
Do zdobycie – oprócz wiedzy- 500 złotych!!
Jak zawsze apeluję : uczymy się w swoim rytmie i według własnych preferencji . Spokojnie i bez paniki. W razie pytań proszę dzwonić . Gdyby ktoś chciał poprawić oceny , proszę dzwonić. Pamiętajcie że system oceniania się nie zmienił. Proszę nie odgrywać zaskoczonych oceną końcową w przypadku gdy ktoś miał piątki za „zdalne” zadania ale dopuszczające ze sprawdzianu czy z odpowiedzi ustnej( te jak wiecie są ocenami ważniejszym).
Czekam pod adresem : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pozostaje z wyrazami szacunku: dr Piotr Marecik 507025598
04. - 08.05.
Witam serdecznie. Na stronie fundacji GPW znajdziecie materiały do lekcji „Inwestowanie na giełdzie” .
https://www.gpw.pl/pub/GPW/files/PDF/Inwestowanie_w_Akcje_www.pdf
Spróbujcie to przeczytać. Może znajdziecie jakieś spółki dla siebie?
Zachęcam do udziału w konkursie :
Jak do tej pory: wszystkich waszych uwag chętnie wysłucham a na pytania postaram się odpowiedzieć – zdalnie. Czekam pod adresem : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pozostaje z wyrazami szacunku: dr Piotr Marecik 507025598
27. - 30.04.
Witam serdecznie. W podręczniku znajdźcie lekcję na stronie 164 praz 196 na podstawie tekstu powtórzcie rozdziały Ustrój Rzeczypospolitej Polskiej oraz Sprawy międzynarodowe
Ocen zdalnych nazbieraliście już tyle, że się nie mieszczą w dzienniku. Od dziś nie zadaje już pisemnych prac domowych. Musicie się tylko uczyć. To wasz obowiązek! Zadanie i referaty mogą przesyłać tylko te osoby, które jeszcze tego nie zrobiły.
Uwaga OCENY!!
Przypominam wszystkim , że przedmiotowy system oceniania z wosu nie uległ zmianie! Oceniam : sprawdziany, kartkówki, odpowiedź ustną, pracę na lekcji /zwaną dawniej aktywnością/ , zadania i referaty.
Każda klasa formę pisemną ma już za sobą . Oceny zdalne to zadania i referaty. Obecnie macie możliwość odpowiedzi ustnej ( telefon podałem) oraz nadesłanie wszystkich poprzednich zadań i referatów ( TYLKO TE OSOBY, KTÓRE tego jeszcze nie zrobiły). Proszę, nie pytać ..co ja mógłbym na … albo co ja mogę bo …. lub : potrzebuje do średniej… Pracowaliście pół roku i z tego otrzymacie oceny. Oczywiście mieliście i macie możliwość poprawy. Macie do mnie wszelki możliwy kontakt. Każdy będzie mógł zapytać jakie są prognozy jego oceny, pod koniec miesiąca także wychowawcy pewnie będą przesyłać Wam oceny przewidywane.
Jak do tej pory: wszystkich waszych uwag chętnie wysłucham a na pytania postaram się odpowiedzieć – zdalnie. Czekam pod adresem : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pozostaje z wyrazami szacunku: dr Piotr Marecik 507025598
20 - 24.04.
Witam serdecznie. W podręczniku znajdźcie lekcję pt: Konflikty zbrojne na świecie. Fragment pt Współczesne konflikty oraz lekcję pt : Konflikty zbrojne na świecie. Fragment pt terroryzm.
Gdy już przyswoicie sobie treści owych lekcji napiszcie referat ( do wyboru ) pt:
Opisz najpoważniejszy( według Ciebie) zamach terrorystyczny w Europie w XXI w.. Podaj kto był za niego odpowiedzialny oraz liczbę ofiar.
Opisz toczący się współcześnie konflikt zbrojny.
Uczymy się jak do tej pory – chętni pracują : wszystkich waszych uwag wysłucham a na pytania postaram się odpowiedzieć . Czekam pod adresem : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
UWAGA! Dotychczas, zgodnie z przedmiotowym systemem oceniania otrzymywaliście oceny z zadań domowych i aktywności/pracy na lekcji ( rozwiązywanie ćwiczeń). Ten etap się skończył. Jako, że coraz częściej spoglądamy już w kierunku świadectwa kończącego daną klasę- zmieniamy tez formy ocen. Od dziś oceniam REFERATY, napisane komputerowo , minimum jedna strona A4 ( tematy będą podawał pod każdą lekcją). Dodatkowo można zdobyć ocenę z odpowiedzi ustnej. W tym celu możecie do mnie zadzwonić by odpowiedzieć na moje pytania lub umówić się na termin takiej rozmowy/pytania telefonicznej.
Zadania, z poprzednich tygodni mogą przesyłać tylko te osoby, które jeszcze tego nie zrobiły.
…. jeszcze jedno ………… wasze referaty sprawdzam takim miłym programem:
https://www.prepostseo.com/pl/plagiarism-checker
…jeżeli wykaże że praca jest w 50% plagiatem : wyrzucam do kosza
Z poważaniem
dr Piotr Marecik / 507025598/
15 - 17.04.
Witam serdecznie. W podręczniku znajdźcie lekcję pt: Konflikty zbrojne na świecie”. Fragment pt Współczesne konflikty.
Po zapoznaniu się z lekcją i jej utrwaleniu napiszcie referat pt: ”Oceń rolę ONZ w rozwiązywaniu współczesnych konfliktów międzynarodowych. Podaj przykłady” . Referat odsyłamy na dotychczasowy adres.
UWAGA! Dotychczas, zgodnie z przedmiotowym systemem oceniania otrzymywaliście oceny z zadań domowych i aktywności/pracy na lekcji (rozwiązywanie ćwiczeń). Ten etap się skończył. Jako, że coraz częściej spoglądamy już w kierunku świadectwa kończącego daną klasę zmieniamy tez formy ocen. Od dziś oceniam REFERATY, napisane odręcznie , minimum jedna strona A4 ( tematy będą podawał pod każdą lekcją). Dodatkowo można zdobyć ocenę z odpowiedzi ustnej. W tym celu możecie do mnie zadzwonić by odpowiedzieć na moje pytania lub umówić się na termin takiej rozmowy/pytania telefonicznej.
Zadania, z poprzednich tygodni mogą przesyłać tylko te osoby, które jeszcze tego nie zrobiły.
Jak do tej pory: wszystkich waszych uwag chętnie wysłucham a na pytania postaram się odpowiedzieć – zdalnie. Czekam pod adresem : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pozostaje z wyrazami szacunku:
dr Piotr Marecik / 507025598
06. - 08.04.
Witam serdecznie. W podręczniku znajdźcie lekcję pt: Problemy współczesnego świata. Fragment pt Pomoc krajom najbiedniejszym. (Podstawa programowa z wosu: uczeń formułuje sądy w sprawach wybranych problemów społecznych współczesnego świata; rozważa propozycje działań w kierunku poprawy warunków życia innych ludzi na świecie).
Dla chętnych mam zadanie: Czy możesz wymienić działania pomocowe, w które mogą się zaangażować młodzi ludzie?
Jak do tej pory: wszystkich waszych uwag chętnie wysłucham a na pytania postaram się odpowiedzieć – zdalnie. Czekam pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pozostaje z wyrazami szacunku: dr Piotr Marecik
30.03. - 3.04.
Witam serdecznie. W podręczniku na stronie 184 znajduje się lekcja pt: Problemy współczesnego świata. (Podstawa programowa z wosu : uczeń formułuje sądy w sprawach wybranych problemów społecznych współczesnego świata; rozważa propozycje działań w kierunku poprawy warunków życia innych ludzi na świecie).
Nie będę oryginalny jeżeli stwierdzę, że aktualnym problemem współczesnego świata jest wirus. Pamiętając poprzednią lekcję o mediach mam dla Was zadanie. Do wyboru dwa tematy:
- Prezydent USA Donald Trump powiedział: – Każdego roku tysiące ludzi umiera z powodu grypy i nie bijemy wtedy na alarm. Znacznie więcej ludzi ginie w wypadkach samochodowych, a jakoś nie dzwonimy do koncernów i nie prosimy, by przestali produkować auta – Czy zgadzasz się z tymi słowami ? Przedstaw swoje argumenty
- Czy media w Polsce rzetelnie przedstawiają problem koronawirusa w naszym kraju? Zwróć uwagę na warsztat środków masowego przekazu.
Materiały do rozważenia:
A/ nasze media relacjonując rozprzestrzenienie się zjawiska używają liczb bezwzględnych np.: w Chinach zachorowało 82 tys, w USA 125 tys, we Włoszech 97 tys, w Polsce 1800 ( dane z niedzieli ok. godz. 19). Tymczasem każde zjawisko przedstawia się liczbach procentowych by określić skalę- rozmiar zjawiska np.: w Chinach zachorowało 0,0059 % ludności, w USA 0,0382% ludności, we Włoszech 0,1616 %, w Polsce 0,0047 % ludności. Dlaczego stosowany jest taki sposób informowania społeczeństwa?
B/ Dlaczego częściej przedstawia się wizje katastroficzne zjawiska wirusa a odmienne poglądy jak np. laureata Nagrody Nobla Michael Levitt tylko raz : https://tech.wp.pl/koronawirus-to-nie-koniec-swiata-naukowiec-uspokaja-i-apeluje-do-spoleczenstwa-6492029881779841a a podobne stanowisko prezydenta Andrzeja Dudy jest wyśmiewane? : https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,173952,25828035,dane-z-mz-mowia-o-wzroscie-zachorowan-prezydent-andrzej-duda.html#s=BoxOpImg4. Czemu ma służyć taki zabieg.
Oczywiście zadane jest dla chętnych, którzy po próbnych egzaminach będą mieli jeszcze siłę i wolny umysł.
Jak do tej pory: wszystkich waszych uwag chętnie wysłucham a na pytania postaram się odpowiedzieć – zdalnie. Czekam pod adresem : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pozostaje z wyrazami szacunku: dr Piotr Marecik
23 - 27.03.
Znikające ze sklepów: mąka i drożdże, pozwalają mi sądzić, że cała Polska wróciła do staropolskiego zwyczaju wypieku chleba domowego. Apeluje więc do was Drodzy Uczniowie! Wykorzystajcie to! Siedząc z rodziną przy wspólnym stole nad bochnem świeżego chleba z chrupiącą skórką – pogłębiajcie swoją wiedzę. Zapytajcie swoich Dziadków jak wyglądało dawniej ich życie, może szkoła? Porozmawiajcie ze swoimi rodzicami na temat waszej roli w rodzinie , zdiagnozujcie wspólnie Wasze potrzeby rodzinne, zgłoście się do nowych, nieznanych Wam jeszcze prac domowych.( Podstawa programowa wos-u: Uczeń: charakteryzuje rodzinę jako grupę społeczną; przedstawia rolę rodziców i osób starszych w rodzinie; analizuje wartości ważne dla jego rodziny; analizuje wpływ, jaki rodzina wywiera na dzieci; przedstawia prawa i obowiązki dzieci w rodzinie; wyjaśnia, jak funkcjonuje)
Gdy przyjdzie Wasza kolej by skorzystać z komputera ( pamiętajcie, że pracę zdalną mają teraz wszyscy studenci, uczniowie, przedszkolaki i duża grupa dorosłych- pilnując swojej kolejki zachowujcie priorytety : najpierw rodzice, potem straszę rodzeństwo- studenci a następnie WY) starajcie się pogłębiać waszą wiedzę i umiejętność korzystania ze współczesnych mediów. Gdy większość środków masowego przekazu relacjonuje rozprzestrzenianie się koronawirusa jak mecz – tj. „na żywo”, wzbudzając tym większe stany lękowe w społeczeństwie - Wy bądźcie spokojni, zaufajcie rodzicom , stańcie się też dociekliwi. Poszukajcie informacji w różnych mediach. Nie ograniczajcie się tylko do jednego. Proponuje np. portale https://wpolityce.pl/ i https://www.gazeta.pl/0,0.html jeżeli chodzi o telewizję to np. tvn24, i tvp info . Słuchajcie, analizujcie i wyciągajcie samodzielne wnioski. Zbadajcie statystyki chorób cywilizacyjnych w Polsce i liczbę ich ofiar, porównajcie do obecnej sytuacji. Zastosujcie się do rozporządzeń władz i oczywiście rodziców. Porozmawiajcie też z rodzicami na temat zbliżających się wyborów prezydenckich. (Podstawa programowa wos-u uczeń: znajduje w mediach wiadomości na wskazany temat; odróżnia informacje o faktach od komentarzy i opinii; wyjaśnia, na czym powinna polegać rzetelność dziennikarzy; przedstawia funkcje reklamy i krytycznie analizuje wybrany przekaz reklamowy; wskazuje cele kampanii społecznych; analizuje materiały z wybranej kampanii tego rodzaju; wykazuje znaczenie opinii publicznej; znajduje w Internecie komunikaty z badań opinii publicznej oraz odczytuje i interpretuje proste wyniki takich badań.
A przede wszystkim dbajcie o swoje zdrowie, słuchajcie starszych i myjcie zęby ( wszyscy wszak dentyści zamknęli swoje zakłady).
Wszystkich waszych uwag chętnie wysłucham a na pytania postaram się odpowiedzieć – zdalnie. Czekam pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pozostaje z wyrazami szacunku: dr Piotr Marecik
Uczeń ma wybór - albo przeczytać dwie kolejne lekcje z podręcznika albo pracować na portalu https://www.gov.pl/web/