Photon EDU
Interaktywny robot edukacyjny poznawali uczniowie na zajęciach kształtujących kreatywność w kl. 5a i 6. Zabawa z Photonem pozwoliła rozwijać ich zdolność logicznego myślenia, szybkiego podejmowania decyzji, ich pamięć oraz oswajała z nowoczesną technologią. Po wyjęciu z opakowania, robot nie potrafił nic. Dopiero po naładowaniu robota, uczniowie poprzez specjalną aplikację pobraną na smartfony, musieli pomóc Photonowi, „nauczyć go” wszystkiego od podstaw – tj. poruszania się w określonych kierunkach, rozpoznawania różnych kolorów, aż po reagowanie na różne bodźce z otoczenia. Przeciągając i konfigurując kolorowe bloczki na pulpit programistyczny budowali na swoich smartfonach program dla robota. Język inspirowany był programami Scratch oraz Blockly, z którymi już byli wcześniej zapoznani. Możliwość sterowania robotem na odległość i programowania go, pozwoliła im zapoznać się z bardziej skomplikowanymi mechanizmami z zakresu robotyki i elektroniki. Nowe doświadczenia i eksperymenty z Photonem urozmaiciły zajęcia i pokazywały sposoby interakcji między człowiekiem a maszyną.